4 Ekim 2011 Salı
Yılın İkinci Çeyreğinde Reklam Gelirleri Arttı
Nielsen Global AdView Pulse raporuna göre, dünya reklam sektörü 2. çeyrekte yüzde 5.7 büyümesine rağmen, dünyanın önemli pazarlarında reklam harcamaları nerdeyse yarı yarıya düştü. Bu düşüşün kaydedildiği ülkelerden biri de Türkiye.
Nielsen raporuna göre reklam gelirleri 2. çeyrekte geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 36 global pazarın 16'sında azaldı. Bu 2009'un 3. çeyreğinde yaşanan azalmadan sonra kayda geçen ilk önemli düşüş oldu.
Asya Pasifik bölgesi 2. çeyrekte lider
2011'in 2. çeyreğinde yüzde 9.3 ile Asya Pasifik bölgesi en büyük büyüme oranını yakaladı. Bu büyümeye en çok katkı sağlayan pazarlar yüzde 18.9 ile Endonezya, yüzde 14.8 ile Çin, yüzde 13.4 ile Hong Kong ve yüzde 12.6 ile Filipinler oldu.
Reklam harcamalarında, Latin Amerika'da yüzde 8.2 bölgesel büyüme sağlandı. Bu büyümenin en yoğun olduğu yer yüzde 28.5 ile Arjantin oldu. Arjantin 36 pazardan dünya çapında en çok büyüyen pazar oldu.
2. çeyrekte Kuzey Amerika yüzde 3.1 gibi mütevazı bir büyüme sağladı. Orta Doğu/ Africa bölgesinde ise yüzde 2.6 büyüme görüldü.
Batı Avrupa'da pazar yüzde 0.3 düşüşle nerdeyse düz bir çizgide kaldı. 12 Avrupa pazarının 7'sinde düşüş görüldü Avrupa'nın en büyük ekonomisine sahip olan Almanya'da yüzde 3.1 artış bu bölgedeki tek pozitif işaret olarak kaydedildi.
Dünya genelinde yüzde 51.7 ile Mısır, reklam harcamalarında en büyük düşüşü yaşadı.2. çeyrekte Türkiye'de yüzde 12.9, Tayvan'da yüzde 11, İspanya'da yüzde 12.6 ve Yunanistan yüzde 13.7 düşüş kaydedildi.
Reklamcılar Derneği Eylül ayında üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2011 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları açıklamıştı. Bu verilere göre, reklam harcamalarında, 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 24’lük bir büyüme gerçekleşmişti. Reklamcılar Derneği, Türkiye'de ikinci yarıda büyümenin yavaşlayacağını ve yılsonu itibarıyla toplamda yüzde 20’lik bir büyüme yaşanacağı öngördü.
Dünyada televizyon reklam sektörünü domine ediyor
2011'in 2. çeyreğinde geleneksel mecralar arasında radyo yüzde 8.2 ile en sağlam büyümeyi gerçekleştirdi. Televizyon bütün reklam harcamalarında dünyada baskınlığını korumaya devam ediyor. 2011'in ilk yarısında bütün reklam harcamalarının yüzde 65'i televizyon için gerçekleşiyor. Geçtiğimiz yıl bu oran yüzde 63.7'ydi.
FMCG reklam harcamaları yüzde 4 arttı
FMCG kategorisinde reklam harcamalarında, dünya genelinde yüzde 4 artış görülse de Kuzey Amerika ve Avrupa'da düşüş gerçekleşti. FMCG, 2009'dan bu yana dünya genelinde en düşük artış rakamını 2011'in 2. çeyreğinde kaydetti. Bu kategoride reklam harcamaları Avrupa'da yüzde 3.6, Kuzey Amerika'da yüzde 3 düştü.
"Alıntıdır"
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder