29 Şubat 2012 Çarşamba

Yenibiris

Türkiye'nin ünlü iş bulma sitelerinden biri olan Yenibiris yeni reklam kampanyası ile yayında. 911 İstanbul imzalı reklam filmi gayet ilgi çekici olmuş.

Paprika Büyüyor

Paprika İletişim müşteri yelpazesine iki yeni müşteri daha kattı. Fit in Time ve Esin Yapı İstanbloom artık pazarlama iletişim işlerini Paprika ile yürütecekler.


Gerilla'ya Yeni Müşteri

İtalya'nın dünyaca ünlü ayakkabı markası olan Lumberjack ile Gerilla bundan sonra birlikte çalışacaklar. Lumberjack'in tüm kreatif işleri artık Gerilla'ya emanet.


Sana'nın İnteraktif Ajansı

Ünlü margarin markası Sana, interaktif ajansını yeniledi. Sana bundan sonra Mobilera ile çalışacak.

27 Şubat 2012 Pazartesi

Megan Fox Doritos Akademi'de

Doritos'un yeni reklam kampanyası serisi Doritos Akademi'ye bu sefer de ithal bir konuk geldi; Megan Fox. Huysuz'u daha da huysuz yapacak güzellikteki bu dünyaca ünlü oyuncu reklamda gene kendinden bahsettiriyor. Kampanyayı sürdüren yaratıcı ajans ise Medina Turgul DDB.

Avea Ata İle Çalışıyor

Avea'nın yeni reklam kampanyası geliyor. Ata Demirer'le birlikte gene bizi eğlendirecek tiplemelerle dolu reklam filmlerinin yaratıcı ajansı TBWA\İstanbul.

Samet Artık Gram'la

Beş kıtada toplam 90 ülkeye ihracat yapan, Türkiye mobilya aksesuarı sektörünün lider markası Samet, reklam ajansını seçti.
Ekim ayında yapılan konkur neticesinde Gram İstanbul ajansıyla çalışmalarına başladı.
"Alıntıdır"


Sadece Kadınlar Görebilir!

Londra’nın Oxford Street caddesinde yeni bir dış mekân reklamcılığı test ediliyor. Caddelerdeki panolara yerleştirilen interaktif ekranlar, sokaktan geçen kişilerin cinsiyetini yüksek çözünürlü bir kamera ile tespit edebiliyor. Yüzde 90’lık bir doğruluk payı ile çalışan bu yüz tanıyıcı teknoloji, Plan UK adlı bir kâr amacı gütmeyen şirketin vermeye çalıştığı mesajı desteklemek amacı ile kullanılmış.
Üçüncü dünya ülkelerindeki çocuklara destek sağlamak için geliştirilen bu kampanya, sokaktan geçen kadınlara ‘Çünkü ben bir kızım’ adlı 40 saniyelik video’yu gösteriyor. Bu video, gelişmekte olan ülkelerdeki kız çocuklarının iyi bir eğitim almasını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Reklamın önünden geçen kişinin cinsiyetini erkek olarak belirleyen panel, video’yu oynatmadan Plan UK’in İnternet sitesine yönlendiriyor.
Şirket bu kampanya ile erkeklere ‘seçeneklerin elinden alınmasının nasıl bir şey olduğunu göstermeyi’ amaçladığını söylüyor.

"Alıntıdır"


Ece Sükan Benim Bloguma Yakışan Sony VAIO'yu Seçti... Sıra Sende!

Sony, en renkli VAIO serisi için Ece Sükan'la güzel bir işe imza attı. Ünlü moda ikonu Ece Sükan, benim bloguma yakışacak olan rengi belirledi. Blogları tek tek inceleyen Ece Sükan içerik, tasarım ve duruşa göre 6 farklı rengi olan Sony VAIO içinden bana siyah VAIO'yu seçti.

Ayrıca Facebook üzerinde yapılmış özel bir aplikasyonla Ece Sükan profil fotoğraflarını inceliyor ve sana yakışan Sony VAIO'yu belirliyor. Sen de fotoğrafa tıklayarak Facebook üzerinden VAIO kazanma şansı yakalayabilirsin…

Bir bumads advertorial içeriğidir.


sony-vaio

Mixx Awards 2011'de Gecenin Yıldızı Bumads'ten!

22 Şubat Çarşamba akşamı Koç Müzesi’nde düzenlenen Mixx Awards 2011 ödülleri sahiplerini buldu.  Gecenin lider sponsoru Bumads ise açıkladığı sürprizle geceye heyecan kattı.

Dijital dünyanın en iyilerinin belirlendiği gecede Bumads, “Bumads Yıldızı” seçilen bir katılımcıyı New York’a uçuracak!

Marka ve ajans dünyasına yön veren isimlerin bir araya geldiği Mixx Awards 2011’de 25 farklı kategoride ödül verildi. Aynı gecede  Mixx Awards 2011 ödül töreni süresince katılımcılar, Bumads standlarında çekilen fotoğraflarını Twitter hesaplarından paylaştılar ve Bumads’in yıldızı olmak için yarıştılar. Twitter üzerinden gerçekleştirilen bu etkinlik reklam dünyasında heyecan yarattı.

Etkinlik sonunda katılımcılar arasından seçilen Yandex’ten Çağdaş Önen, 4 gün boyunca New York’ta gerçekleşecek “Blogworld Expo & Social Media Summit”i izleme fırsatı kazandı. Gecenin ikinci sürprizi ise “Bumads Yıldızları” etkinliğine katılan davetlilerin fotoğraflarının Bumads reklam platformu aracılığı ile yüzlerce blogdan da yayınlanacak olmasıydı.

Yaratıcı reklam ve kampanyaların en iyilerinin belirlendiği gecede ödül alan Ogilvy, 8bitiz gibi sektörün önde gelen ajansları ve reklamverenler Bumads standında göründü.

Sosyal medyada marka ve ajanslara rehberlik eden Bumads’in Mixx Awards ile başlayan sürprizleri reklam dünyasını şaşırtmaya devam edecek.

Bir bumads advertorial içeriğidir.








23 Şubat 2012 Perşembe

Jeap Compass

Cumminsross adlı ajans yeni bir çalışma hazırladı. Bu çalışma Jeap için hazırlanmış bir çalışma.

AME 2012 Kısa Listeleri

Şu an 18’inci yılında olan Uluslararası Pazarlama Etkinliği Reklamcılığı Ödülleri, 2012 yılı yarışmasının kısa listesini açıkladı. Büyük Jüri, 27 ülke arasından gelen tüm başvurulardan bir kısa liste oluşturdu.
Kısa listesi statüsüne ulaşan başvurular genel olarak sosyal medya pazarlaması ve özellikle sonuç pazarlaması, sürdürebilinir stratejiler ve topluluk inşa etme eğilimleri gösterdiler. Kısa liste özellikle bağ kuran katılım, halk sorumluluğu ve topluluk eylemciliği ile ilgili kampanyaların eğemenliğinden oluştu. 
Özellikle ünlülerin şu kısa listelenmiş başvurulara olan katkıları büyük yankı uyandırdı: alan Abbott Mead Vickers BBDO England’ın Pepsico için oluşturduğu ‘Sandviç’, DDB New York’un Cotton Incorporated için yaptığı  ‘Hayatımın Kumaşı’; Heimat Berlin’in McFit için oluşturduğu ‘Pes etme!’; DDB China Group’un Gatorade için yaptığı ‘Sokak topunun 36 Stratejisi’ ve Tribal DDB Worldwide’ın Kingsford için yaptığı ‘Mangal için kardeşlik’.
 
Bu yılki kısa listeye giren ülekeler arasında  26 Alman, 12 Amerikalı, 11 Kanadalı, 6 Japon, 4 Avusturalyalı ve 2 İngiliz katılımcı oldu.
  Kısa listelenmiş ajansların bir bölümü şöyle:
•    Abbott Mead Vickers BBDO, İngiltere
•    Leo Burnett, Avusturalya
•    DDB Kanada
•    DDB Çin Grubu
•    DDB New York, Amerika
•    EURO RSCG Worldwide, Amerika
•    Fred & Farid Paris, Fransa
•    Grey Advertising, Avusturalya
•    Jung von Matt, Almanya
•    Kempertrautmann GmbH, Almanya
•    Lowe & Partners, Kolombiya
•    Lukas Lindemann Rosinski GmbH,Almanya
•    Neue Digitale / Razorfish GmbH, Almanya
•    PALM+HAVAS, Kanada
•    Proximity Canada
•    Serviceplan Group, Almanya
•    TBWA HAKUHODO, Japonya
•    Tribal DDB Amsterdam, Hollanda
•    Young and Rubicam, Amerika

2012 Uluslararası AME ödülünün kazananları Mart’da açıklanacak. 2012 AME Ödülleri kısa listesi için: www.ameawards.com/shortlist/
"Alıntıdır"


22 Şubat 2012 Çarşamba

Effie 2012 Jüri Başkanı Belli Oldu

2012 Euro Effie ödüllerinin bu seneki jüri başkanı McDonald's Avrupa Marka Stratejisi'nden Sorumlu Başkan yardımcısı Pierre Woreczek oldu. Pierre Woreczek McDonald's'taki ana görevinin yanı sıra, sürdürülebilirlik, gıda stratejisi ve spor sponsorlukları, Tüketici ve İş Trendleri departmanı ve dizayn stüdyosundan da sorumlu olarak çalışıyor. Aynı zamanda, Woreczek 20 yılın üzerinde bir pazarlama tecrübesine sahip.
Euro Effies ödüllerine başvurular 27 Nisan'a kadar devam ediyor ve 2011 yılında, en az iki Avrupa ülkesinde gösterilen reklamlarla katılınabiliyor.
Ayrıca bu yıl üç yeni kategori var: İlaç(bu kategoride bütün ilaçlar, güzellik malzemeleri ve OTC ilaçlarına yapılan iletişim kampanyaları yer alabiliyor), Facebook tarafından sponsorluğu yapılan en etkili sosyal medya pazarlama iletişimi kullanımı ve gazete veya dergilerde en yaratıcı reklam uygulamaları.
"Alıntıdır"


Hadise Trendyol'da

Trendyol reklam yıldızlarına bir yenisini daha kattı. Hadise de artık Trendyol reklamlarında boy gösterecek.


21 Şubat 2012 Salı

Cannes'ın Yeni Jüri Başkanları

Cannes Lions Festivali'nin dizayn, film ve radyo jürileri belli oldu. Jüri başkanları 17-23 Haziran tarihleri arasında Cannes'da olacak.
Bu yılın dizayn aslanları bölümünün jüri başkanı İngiltere'deki Turner Duckworth ajansın kreatif başkanı Bruce Duckworth. Duckworth, Cannes Lions Grand Prix ödülün de içinde olduğu 200'ün üzerinde ödül kazanmış bir kreatif direktör ve tasarımları birçok kitap ve dergide yayınlanmış.
Film bölümünün jüri başkanı Ivan Zacharias, İngiltere'deki Stink ajansının direktörü.Dünyada en çok reklam filmi ödülü kazanmış kişilerin arasında yer alıyor ve 100'den fazla ödülü var.
Radyo aslanları bölümünün jüri başkanı ise, Rob McLennan. McLennan BBDO'nun Güney Afrika yaratıcı başkanı olarak görev yapıyor ve 35 tane Grand Prix ödülüne sahip olarak, etkileyici bir koleksiyona sahip.
Ayrıntılı bilgi için http://www.canneslions.com/awards/ adresini ziyaret edebilirsiniz.


Adriana Mavi Reklamlarında

Dünyaya açılan ilk Türk moda markası Mavi, 2012 İlkbahar – Yaz Koleksiyonu reklam kampanyası için Adriana Lima ile anlaştı.
Başarılı kariyeriyle büyük bir hayran kitlesine sahip olan ve Türk insanına olan sevgisini her fırsatta dile getiren Adriana Lima “Mavi ile çalışacağım ve İstanbul’a tekrar geleceğim için çok mutluyum” dedi. Türkiye’de yayınlanacak yeni kampanyasını bir sır gibi saklayan Mavi, merakla beklenen senaryosunda hep moda ve hep renkli kalmasının formülünü Adriana Lima ile gözler önüne serecek.


20 Şubat 2012 Pazartesi

NYF Başvuruları Uzadı

New York Reklam Festivali’nin başvuru tarihleri uzatıldı.
Resmi son başvuru tarihi 20 Şubat olan festivale başvurular bir hafta uzatıldı. 27 Şubat'ta bitecek olan başvurular sonrasında, ödül töreni 2-3 Mayıs tarihlerinde New York'ta yapılacak.
Yarışma Televizyon/Sinema, Basın, Açıkhava, Dijital & İnteraktif ve Radyo da dahil olmak üzere tüm mecralarda en yaratıcı reklam çalışmalarını ödüllendirmeyi amaçlıyor. Yarışmayla ilgili daha detaylı bilgiyi www.newyorkfestivals.com adresinden edinebilirsiniz.



Reki Group'ta Bir Dünya Üniversitesi

Antalya’nın ilk vakıf üniversitesi olarak, önümüzdeki 2012-2013 akademik yılında eğitim vermeye başlayacak Uluslararası Antalya Üniversitesi, reklam ve tanıtım çalışmalarını Reki Group’la gerçekleştirme kararı aldı.
Büyük bir yatırımla hayata geçirilen üniversite, uluslararası kimliği, güçlü akademik kadrosu ve dünyanın dört bir yanından öğrencileriyle Antalya’yı dünya çapında bir eğitim üssü haline getirmeyi amaçlıyor. Reki Group, kurumsal çalışmaların ardından şimdi de UAÜ lansman kampanyasının hazırlıklarını sürdürüyor. 


41? 29!'a Yeni Kreatif Başkanı

Görkem Yeğin, geçtiğimiz günlerde dünyanın en büyük pazarlama iletişimi gruplarından biri olan WPP tarafından çoğunluk hisseleri satın alınan 41?29! Media’nın  Kreatif Grup Başkanı olarak görevine başladı.  
41? 29! ekibine geçtiğimiz hafta Kreatif Grup Başkanı olarak katılan Görkem Yeğin,  İstanbul Saint Joseph Fransız Lisesi’nin ardından Paris Sorbonne Nouvelle'de iletişim sanatları okuduktan sonra kariyer hayatına 2006 yılında Rafineri'de reklam yazarı olarak başlamıştı. Hürriyet, Binboa, Kanal D, Beymen, Eti, T-box, Profilo gibi birçok farklı sektörden marka için çalışan Yeğin, 7 Kristal Elma’nın sahibi,  Praktiker basın ilanıyla da  Cannes Ödülleri’nde kısa listeye kalmış yaratıcı isimlerden biri.  2011’de Rafineri'nin Dijital Kreatif Başkanı olan Görkem Yeğin’in işleri arasında  Profilo O Tabak Bitecek virali, T-box basın kampanyaları, Binboa istatistik ilanları, Benim'o Taktik kampanyası gibi projeler yer alıyor. Geçtiğimiz hafta Görkem Yeğin, çalıştığı markaları dijital ortamda milyonlarla buluşturan ödüllü ajans  41?29!’da Kreatif Grup Başkanı olarak yeni görevine başladı.Yegin, ajansin Kreatif Direktoru Seren Köroğlu'na bagli olarak gorevini surdurecek.
"Alıntıdır"


Social@Ogilvy

Ogilvy, ajans çatısı altındaki tüm disiplinlerden sosyal medya uzmanlarını bir araya getiren dünya çapındaki disiplinler arası oluşumu Social@Ogilvy’i tanıttı. İlk olarak Ogilvy Public Relations’ın özel bir hizmet çözümü olarak doğan girişim, şimdi, Ogilvy ailesinden sosyal medya uzmanlarının oluşturduğu dinamik ve küresel ağ aracılığıyla ajansın tüm disiplinlerine aktarıldı.
Social@Ogilvy, pazarlama, iletişim, CRM, Shopper Marketing ve diğer disiplinleri, yedi büyük sosyal çözüm sunmak üzere birleştiriyor. Sosyal Medya Pazarlama ve İletişimi’ne ek olarak, bu çözümler arasında, Social Shopping, Social CRM, Social Care, Sosyal İş Çözümleri, Dinleme ve Ogilvy’nin geliştirdiği ölçümleme modeli Conversation Impact™ yer alıyor.
Social@Ogilvy Küresel Başkanı John Bell, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları ifade etti: “Artık bir müşteri, Ogilvy’de hangi kapıyı çalarsa çalsın, Social@Ogilvy ekibi ile iletişime geçebilecek, hızlı ve ölçümlenebilir çözümlere ulaşacak. Bu, ajansta her pazarlama ve iletişim disiplinindeki sosyal uzmana erişimi ifade ediyor. Sosyal medyayı işimize en iyi şekilde adapte edebilmek için son yedi yıldır çok sıkı çalışıyoruz. 2012 yılında ve gelecek dönemde, birbirinden bağımsız sosyal programların değil, tamamıyla bütünleşik sosyal çözümlerin işimizin en büyük itici gücü olacağına inanıyoruz.”
550’yi aşkın sosyal medya uzmanı ve 4 bin dijital uzman Social@Ogilvy’de Ogilvy dünyasından 550’yi aşkın sosyal medya uzmanını ve 4 bin dijital uzmanı bünyesinde barındıran Social@Ogilvy Ekibi, gerek küresel gerek yerel olarak sosyal medya strateji ve çözümleri sunma kapasitesine sahip dünyanın en büyük ağını oluşturuyor. Genel Merkezi New York’ta bulunan ekip, Küresel Başkan John Bell, Sorumlu Yönetici Tom DeLuca ve Ogilvy & Mather Dijital Başkanı Brandon Berger tarafından yönetiliyor. Social@Ogilvy EAME (Avrupa, Afrika, Orta Doğu) Bölgesi, EAME Bölge Direktörü Kaitlyn Wilkins ve EAME Dijital Başkanı Patou Nuytemans’ın yönetiminde. Social@Ogilvy Danışma Kurulu’nda Ogilvy Grup İngiltere Başkanı Paul O’Donnell, Ogilvy & Mather İngiltere Baş Yaratıcı Yönetmeni ve Başkan Yardımcısı Rory Sutherland, OgilvyOne Worldwide Küresel Markalar Başkan Yardımcısı Nelly Andersen, Ogilvy Public Relations EAME Bölge CEO’su Stuart Smith yer alıyor. İstanbul’da oluşturulan Social@Ogilvy Konseyini ise Capitol Ogilvy PR Genel Müdürü Emine Çubukçu yönetiyor.

"Alıntıdır"


19 Şubat 2012 Pazar

Çelik Evleniyor

Arçelik'in karakteri Çelik sonunda dünya evine de girdi. Çeliknaz ile evlilik ile yeni bir Arçelik kampanya döneminin başlayacağının sinyalleri verilmiş oldu. Bu yeni reklam kapnayasının yaratıcı ajansı ise Y&R Reklamevi.


Praktiker

Praktiker'in yeni çalışması gayet ilgi çekici olmuş. "Everyone can do" yani "Herkes yapabilir" sloganıyla gayet basit ve etkili bu çalışmanın yaratıcı ajansı ise Alaaddin Adworks.

En Çok Ürün Yerleştirme Hangi Dizide?

Mart 2011’de yürürlüğe giren RTÜK yasasısının ürün yerleştirmeyi serbest bırakması sonrasında, sektörde birçok farklı örneğine rastladığımız ürün yerleştirme çalışması yapıldı. Narajans verilerini kullanarak hazırladığımız infografikte, 2011 Haziran-Aralık ayları arasında TV’de gerçekleşen ürün yerleştirmeleri inceledik. İlgili infografik içerisinde, en çok uygulama yapılan program tiplerini ve programları, sektörel kırılımları, aylık kullanımları, uygulamaların kanallara dağılımını bulabileceksiniz.
Ayrıca tüm uygulamaları, özelliklerine göre gruplandırarak 5 ana “entegrasyon kategorisi” elde ettik ve dağılımlarını inceledik. Gruplama aşağıdaki kriterler baz alınarak gerçekleştirildi:
  • Senaryo Entegrasyonu: Ürün ya da hizmetin, senaryo akışı içerisinde hem aktif biçimde kullanıldığı hem de ürün veya hizmete dair slogan veya yaşam cümleciklerinin dile getirildiği uygulamalar
  • Aktif Ürün Yerleştirme: Ürün ya da hizmetin, sahneler içerisinde aktif bir biçimde kullanıldığı uygulamalar
  • Ürün Tanıtımı ve Hediye: Özellikle yarışmalarda, ürün ya da hizmetin katılımcılara hediye edildiği ve/veya tanıtımının yapıldığı uygulamalar
  • Sesli Ürün Yerleştirme: Ürün ya da hizmetin sahne içerisinde gösterilmediği, sadece ürüne ya da hizmete dair sözlü ifadenin yer aldığı uygulamalar
  • Pasif Ürün Yerleştirme: Ürünün sahne içerisinde gösterildiği ama kullanılmadığı uygulamalar
"Alıntıdır"


Kimler Lassa Diyecek?

Dünya Serbest Dalış Şampiyonu Şahika Ercümen ve Dünya Bilardo Şampiyonu Semih Saygıner'in Lassa’nın “Sağlamsa Lassa” sloganıyla karşımıza çıktıkları reklamın jingle’ını Mazhar Alanson seslendirmişti. Reklamın müziklerini ise Nil Karaibrahimgil yapmıştı.
Serdar Erener imzasını taşıyan reklam filminin, “Sağlam basıcan bu hayatta” cümlesiyle hedef kitlesine seslenen melodisinin yeni radyo spotlarını artık Kibariye ile Mor ve Ötesi'nden dinleyeceğiz.
"Alıntıdır"


15 Şubat 2012 Çarşamba

Genna'ya Yeni Kreatif

GENNA Marketing Communications Group'a yeni bir katılım gerçekleşti. Ender Emiroğlu, GENNA Marketing Communications Group'ta kreatif direktör olarak göreve başladı.



Albaraka'nın Yeni PR Ajansı

Albaraka Türk, PR işlerinde artık Team İletişim ve Danışmanlık ile birlikte çalışacak.

Kırmızı Galipleri

2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı Ödülleri’nin 9.’su için geri sayım başladı.9. senesinde, Türkiye genelinde 60 ajanstan 605 reklam içeren 484 başvuru yapılan yarışmanın jüri toplantısı 9 Şubat 2012 Perşembe günü gerçekleştirildi.
Kırmızı jürisinin bu yılki jüri başkanlığını DDB&Co. Ajans Başkanı ve Yaratıcı Yönetmeni Karpat Polat üstlenirken, jürinin moderatörlüğü ise oy kullanma hakkı bulunmayan, Kırmızı Ödülleri Koordinatörü Gürül Öğüt tarafından yapıldı.
Türkiye genelinde başarılı reklam ajanslarının yaratıcı ekip ve başkanlarının yanı sıra Türkiye’nin önemli markalarının yetkililerinin de katılımıyla oluşan Kırmızı jürisi, katılan işleri büyük bir özenle seçti. Büyük heyecanların yaşandığı jüri toplantısında, yarışmaya katılan işler "yaratıcılık ve uygulamadaki başarı" kriterine göre değerlendirilirken; jüri üyeleri, katılan ilanları elerken oldukça zorlandılar. 
Sabah 09:00’da başlayan jüri toplantısı, dört aşamalı değerlendirme sonucunda akşam 23:00’de, büyük ödül Kıpkırmızı’nın seçilmesiyle son buldu. Ödüller, 29 Şubat 2012 tarihinde, Hilton Convention & Exhibition Center’da düzenlenecek olan 9. Kırmızı Reklam Ödülleri gecesinde sahiplerine kavuşacaklar.
Kırmızı jürisi, 9. yılında şu isimlerden oluştu:  Karpat Polat (DDB&Co.), Alper Üner (Grey İstanbul), Ayhan Ölçer (Borusan), Bahadır Demir (Mey İçki), Cihan İşbaşı (Graphx), Elif Önay (DraftFCB), Emre Noyan (Lowe Tanıtım Hizmetleri), Gürül Öğüt (Moderatör – Kırmızı Ödülleri), Güven Borça (Markam Danışmanlık), Hakan Yeğen (Innocean Worldwide Türkiye), İdil Akoğlu Ergülen (Markom Leo Burnett), Metin Aşçıoğlu (Eurp RSCG), Murat Akdağ (Migros), Seba Gacemer (Eviya), Yıldız Dağıstani (Aegis Grup)
"Alıntıdır"


New York Festivali'nin Jürileri Açıklanıyor

MediaCat'in Türkiye Temsilcisi olduğu New York Uluslararası Reklam Festivali'nin yönetici jürisinden altı isim daha açıklandı.  
2012 yılında otuz uluslararası ajansın yaratıcı yönetmenleri ve yaratıcı başkanlarından oluşacak olan Yönetici Jüri, tüm mecralardaki Dünyanın En İyi Reklam Fikri ödülüne karar vermek için, Büyük Jüri tarafından oluşturulan kısa listeden bu karara varacak. NYF Yönetici Jürisi, diğer yarışmalardaki gibi bir jüri başkanı içermiyor, tüm jüriler eşit statüye sahip oluyor.
2011 yılında ilk canlı Yönetici Jürisi'nde yer alan Donald Gunn, 2012'de "Dünyanın en iyi reklamı" nı seçecek jüriye moderatörlük yapıyor.
İsimleri belli olan yönetici jürilerin isimleri şöyle sıralanıyor:
 • Michael Dee, Yaratıcı Grup Başkanı, DDB China, China
• Tham Khai Meng, Global Yaratıcı Grup Başkanı, Ogilvy & Mather
• Rob Reilly, Global Yaratıcı Grup Başkanı, Crispin Porter + Bogusky
• Diane Ruggie, eski Başkan Yardımcısı, Grup Yaratıcı Direktörü, DDB, USA
• Luiz Sanches,Yaratıcı Yönetmen, AlmapBBDO, Brazil
• Koichiro Shima, Co-CEO/Yaratıcı Yönetmen, Hakuhodo Kettle, Japan
"Alıntıdır"


13 Şubat 2012 Pazartesi

Kazanmakmak

Türk Telekom ve TTNet'in ortak reklamı yayına girdi. TBWA\İstanbul tarafından hazırlanan reklam filminde, konuştukça ve internetten kazanmak amaçlı yeni kampanya anlatılıyor.

Zorunda Mıyım?

ÖzTürkcell reklamları devam ediyor. Şahan'ın oynadığı reklam serisinin yeni reklamında, zırt pırt fiyat artıran ÖzTürkcell'i görüyoruz. Bu yeni reklam filminde aslında Turkcell'in yeni sabit fiyat paketi tanıtılmış.

Mixx Awards 2011

2007 yılında kurulan ve dijital pazarlama iletişimi sektörünün temsil edildiği en kapsamlı meslek örgütü olan IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye’nin, bu yıl ikincisini düzenlediği Mixx Awards beklenilenin üzerinde başvuru sayısıyla heyecanlı bir geri sayıma başladı. 
İnteraktif arenada yaratıcı çalışmalar üretilmesini, marka performansının geliştirilmesini, digital reklam sonuçları üzerine odaklanılmasını hedefleyen Mixx Awards’a bu yıl, 52 ajans başvurdu. Geçen yılı 213 başvuruyla kapatan yarışmanın bu yıl 336 başvuru almış olması, dijital pazarlama iletişimi sektörünün gelişimine ışık tutan bir olgu oldu.
Reklamverenlerden yayıncılara, ajanslardan akademik dünyaya geniş bir yelpazeyi kapsayan ve IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura’nın başkanlığında çalışan Mixx jürisi, başvuruları; strateji, uygulama, sonuç ve yaratıcı çalışma olmak üzere dört ana bölümde değerlendiriyor. Başarıyı hedefe ulaşma, verimlilik, yatırımın geri dönüşü (ROI) ve yaratıcılık eksenlerinde ele alıyor.
Mixx’de başarılı olan çalışmalar sektör için bir eğitim aracına dönüşüyor, uluslararası platformlara taşınarak Türkiye’nin dijital başarı ölçütlerini oluşturuyor. Ayrıca Mixx Awards’da ödül kazanan çalışmalar Mixx Europe’a katılım imkanı elde ediyor,  ulusal ve uluslararası seminer ve benzeri organizasyonlarda örnek vaka olarak yer alıyorlar.
Mixx Awards 2011 ödülleri 22 Şubat 2012’de Koç Müzesi’nde gerçekleştirilecek törenle sahiplerini bulacak.
"Alıntıdır"


Microsoft Advertising

Microsoft Advertising, Türkiye’nin de yer aldığı 30 ülkeden pazarlamacı ve reklamcıları Microsoft’un dijital teknolojilerini ve çözümlerini kullanarak, seçtikleri bir marka ya da kâr amacı gütmeyen bir kuruluşu tanıtacakları dijital kampanya yarışması başlattı. 
Microsoft Advertising, yaratıcı ve yenilikçi dijital kampanyalara teşvik etme amacıyla Türkiye’nin de dahil olduğu 30 ülkedeki pazarlamacı ve reklam ajansı çalışanlarını küresel bir yarışmaya davet ediyor. Dünya genelinde en çok beğenilen iki kampanyanın sahibi ise 2012 Global Microsoft Advertising Storytelling Ödülü (Microsoft Advertising Global Dijital Marka Hikayesi Ödülü)’nün sahibi olurken, 17 - 23 Haziran 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilecek 2012 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’ne Microsoft Advertising’in özel VIP konuğu olarak gitme hakkını kazanacak. Yarışma için son başvuru tarihi 31 Mart 2012.
Yarışmaya başvuracak adayların, seçtikleri marka  ya da kâr amacı gütmeyen bir kuruluş için markayı rakiplerinden ayrıştıran, markayı ileri taşıyan ve yaratıcı fikirler içeren dijital medya kampanyası oluşturması gerekiyor. Yarışma kapsamında dünyanın dört bir yanındaki reklamcı ve pazarlamacılardan hazırlayacakları kampanyada MSN, Mobile, Windows Live, Hotmail, Xbox ve Messenger'ın yer aldığı Microsoft teknoloji ve çözümlerini kullanarak bir markanın hikayesini en yaratıcı şekilde anlatmaları bekleniyor. Daha önceden yapılmış bir kampanya ya da projeyi değerlendirmek yerine ileriye yönelik yaratıcı fikir, plan ve kampanyayı ölçüyor olması, bu yarışmayı diğer yarışmalardan farklı kılıyor.
İki aşamalı olacak yarışmanın ilk etabında Türkiye’nin de dahil olduğu Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin kazananları belirlenecek ve bu kişiler globalde düzenlenen Microsoft Advertising elemelerine katılmaya hak kazanacak. Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin kazananları 25 Nisan 2012 Çarşamba günü, Cannes Lions’a gitmeye hak kazanan iki kişi ise 1 Haziran 2012 Cuma günü açıklanacak.
"Alıntıdır"


12 Şubat 2012 Pazar

Key To Vita

Lukas Lindemann Rosinski adlı reklam ajansı Mercedes Vita için yeni bir açıkhava çalışması hazırladı. Çalışmada bir metroda insanlar araba anahtarları ile ekranları yönlendiriyorlar ve şanslı kişiler ise Vita'yı tüm gün boyunca deneme şansını elde ediyorlar. Berlin'de büyük ilgi gören çalışma, Mercedes için de çok büyük bir reklam çalışması olarak yerini aldı.

Yeşil Elektrik

Fosil yakıt yerine, yenilenebilir enerjiye geçişi nasıl anlatabilirsiniz? Dünyanın ilk yeşil elektrik şirketi Ecotricity tarafından hazırlatılan reklam filmi, eğlenceli bir yolla bize geleceği gösteriyor.

2062'de Sosyal Medya

Şu anda sosyal medya gerçekten büyük bir öneme sahip hayatımızda. Peki ya gelecekte durum nasıl olacak? Entrinsic tarafından hazırlanan video gayet ilgi çekici olmuş ve bize geleceği sunuyor.

Sun Express'in Kabin İçi Reklamları

Sun Express Hava Yolları’nın tüm yurt içi ve yurt dışı uçuşlarında bulunan kabin içi ekranları reklam satış haklarını bünyesine katan Biamedya, Mart 2012 tarihinden itibaren hizmet vermeye başlayacak.



Reklamlarda Yüzde 15 Düşüş

Reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans’ın, reytinglerin ölçümlenmediği süreçte televizyondaki reklamlara yönelik yaptığı aylık araştırmaya göre, geçtiğimiz Ocak ayında yayınlanan reklam sürelerinde bir önceki yılın ilk ayına göre % 15 civarında bir düşüşün yaşandığı ortaya çıktı.
2011 yılının Ocak ayında ekranda yayınlanan reklamlar toplamda 2 bin 104 saati geçerken, 2012 yılının Ocak ayında bu sürenin bin 757 saatte kaldığı belirlendi. Ekrandaki 27 kanalı kapsayan incelemede, 2011 yılı Ocak ayında firmaların televizyonda 391 bin 970 adet reklam spotu yayınlanırken, geçtiğimiz Ocak ayında ise bu sayı 304 bin 406’ya düşmüş durumda.
Televizyonda yayınlanan reklamlar içinde ilk beş sırayı oluşturan sektörleri belirlendiği aynı incelemede, ekranda en çok reklamı toplam 296 saat süreyle iletişim sektörünün verdiği ortaya çıktı. İletişim sektörü içinde 90 saati aşan süreyle, birinci sırada geçtiğimiz ay ilk defa zirveye çıkan GSM şirketlerinden Vodafone’un yer aldığı görüldü. Türk Telekom ve Turkcell sektörün ilk üç sırasını oluşturan diğer firmalar oldular.
Aynı araştırma verilerine göre, geçtiğimiz ay ekranda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında ikinci sırada 281 saat ile gıda sektörü yer aldı. Eti toplam 25 saat ile sektörde ilk sırada bulunurken, Cheetos ve Nestle yayınlanan reklam sıralamasında ikinci ve üçüncülüğü aldı. Ocak ayında televizyonda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında üçüncü sırada, toplam 274 saat ile yayıncılık sektörü yer alırken, Star TV toplam 48 saatle birinci sırayı aldı. Digitürk ikinci, CNBC-e’de üçüncü oldu.
Nar Ajans’ın televizyonu kapsayan reklam araştırmasında finans sektörü yayınlanan toplam 173 saatle dördüncü sırayı aldı. Sektörde ilk sırayı İş Bankası 32 saati bulan süreyle yer alırken, ikinci sırada Finansbank, üçüncü sırada ise Akbank yer aldı. Kozmetik ve kişisel bakım sektörü, yayınlanan toplam 143 saat reklamla beşinci sırayı alırken, Avon 14 saat reklam vererek yılın ilk ayını sektöründe birinci sırada tamamladı. Orkid ve İpana en çok reklamı yayınlanan diğer markalar oldu.
Not: Advertorial ve Doğrudan Satış reklamları toplam sürelere dahil olmakla birlikte, marka sıralamasında dikkate alınmamıştır.
"Alıntıdır"


Necefli Maşrapa

Turkcell'in 3 Şubat tarihindeki başvurusuyla, "haksız rekabete yol açan yanlış, yanıltıcı ve kötüleyici beyanlar taşıdığı ve tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte olduğu" gerekçesiyle İstanbul 28. Asliye Ticaret Mahkemesi tarafından tüm mecralardaki yayını durdurulan, Avea'nın "dört çeker" temalı reklamı dün akşam değiştirilerek yeni versiyonuyla yayınlandı.
"Necefli maşrapa" nın kullanıldığı yeni reklam filminde, tek kanallı dönemin kanal arızalarına güzel bir gönderme yapıldı. Tek kanallı dönemde kanalın teknik arızalarında, ayarlarla oynanmaması gerektiğinde necefli maşrapa görüntüsü ortaya çıkıyordu. Avea da yayından kaldırılan reklamın görüntüsüyle giriş yaptığı reklamın yeni versiyonunda, necefli maşrapa görüntüsü ve eğlenceli jingle'ıyla devam ederek, "Siz yine de ne demek istediğimizi anladınız" mesajını verdi.
"Alıntıdır"


Son Derece Cazip Mac Kampanyasında Son Hafta...

Eğer bir Mac satın alma hedefiniz varsa şimdi tam zamanı… Şu günlerde yetkili Apple mağazalarının yapmış olduğu önemli bir kampanya var. Bu kampanya, aslında mağaza mağaza dolaşmayı sevmeyen beni bile harekete geçirdi.

Eğer ki hem evinize bir iMac, hem de kendinize bir iPad2 almak istiyor fakat bütçeniz nedeniyle bunu gerçekleştiremiyorsanız bu kampanya tam size göre. 15 Şubat’a kadar süren Mac kampanyası sayesinde bilgisayar için ayırdığınız para ile hem istediğiniz özelliklerde bir iMac, hem de fiyat avantajı nedeniyle artan bütçeniz sayesinde ne zamandır almak istediğiniz iPad 2’yi satın alabilirsiniz.

Ayrıca 14 Şubat Sevgililer Günü’nde sevgiliniz için bir sürpriz yapma planınız varsa yine bu kampanya tam size göre…

Bu nedenle kampanya hakkında bazı ayrıntıları sizlerle paylaşmak istedim. Çünkü 15 Şubat’a kadar geçerli olan kampanyada iMac, MacBook Pro ve MacBook Air için 563 TL’ye varan cazip fiyat indirimleri söz konusu…

Örneğin, hafifliği ve şıklığı ile kadınlar için en güzel bilgisayar olduğunu düşündüğüm Ultrabook’un yaratıcısı MacBook Air’ı bu kampanyada KDV dahil 2 bin 762 TL yerine 2 bin 490 TL’ya satın almanız mümkün.. MacBook Air’de 272 TL olan fiyat avantajı, ürünler arasındaki fiyat farkına bağlı olarak MacBook Pro’da 390 TL’yi, kampanyanın en cazip ürünü iMac’de ise 963 TL’yi buluyor. Son yıllarda Apple ana distribütorü Bilkom’un Mac ve iPad ürünlerini çok iyi rakamlara çektiğini biliyorum. Ama mağazaların bu çalışması, Mac aşkımı daha da kabartıyor.

Unutmayın bu özel ürünler için kampanya 15 Şubat 2012 tarihine kadar ve yetkili Apple mağazalarında geçerli.

http://www.bilkom.com.tr/tr/yetkili-saticilar/apple/apple-magazalari/

Bir bumads advertorial içeriğidir.




7 Şubat 2012 Salı

Bekleme Yapma, Yeni Bir Hayatı Yakala!

Yenibiris.com’un, iş hayatında yükselmek ve beklentilerine kavuşmak isteyenleri harekete geçirecek yeni reklam kampanyasının çıkış noktası mutsuz yaşamlarını değiştirmek için girişimde bulunmak yerine atıl kalan, oyalanan, oturdukları yerde mucize bekleyen kişiler.

''Bekleme Yapma!'' reklam filmi, iş hayatında, kariyerinde bir türlü istediği yere gelememiş, en verimli yıllarını bir umutla bekleyerek ya da sadece şikayet veya oyalanma ile vakit kaybederek geçirenleri, harekete geçmeden şartların değişmeyeceği gerçeği ile yüzleştirirken, etkin bir harekete geçme yolu olarak da Yenibiris.com’a girmelerini tavsiye ediyor.  Bekleme yapmak yerine Yenibiris.com’un portföyündeki  binlerce şirketin yüzbine yakın iş imkanı içinde, beklentilerini karşılayacak yeni bir iş fırsatına sahip olmayı öneriyor. Mutsuz ortamlarda sıkışıp kalmak ya da iş bulamamaktan yakınıp durmaktansa, Yenibiris.com’da özgeçmiş hazırlayıp, ilanlara başvuru yaparak yeni bir hayatı yakalamanın mümkün olabileceği vurgulanıyor.

Bekleme yapmaktansa iş hayatındaki fırsatları yakalamak için www.yenibiris.com'a tıklayabilirsiniz.

Bir bumads advertorial içeriğidir.


Koç "Ülkem İçin"

Sosyal sorumluluk son dönemlerin gerçekten en büyük trendlerinden biri. Hemen hemen her şirket bir sosyal sorumluluk kampanyası düzenliyor ya da katılımcı oluyor bu projelere. İşte Koç da bunu ne kadar güzel yaptığını son yayınlanan reklamı ile bize gösterdi.

Eti Canga

Hepimiz genciz ve biliriz dağınık olmak aslında bizim için düzenli olmaktır. Aradığımız her şeyi sanılanın aksine, dağınık odamızda, dağınık hayatımızda bulabiliriz. İşte Eti'nin yeni ürünü Canga da bunun üzerinden gidiyor. Düzenden ziyade dağınıklığı yücelten reklam filminin içgörüsü tam anlamıyla biz gençleri cezbediyor. Bu yaratıcı reklamın yaratıcı ajansı ise Rafineri.

Vodafone Hesabını Bilen Tarife

Uzun zamandır ekranlarımızda bir fragman dönüyor. Aslında bu fragmanın bir filmi yok! Vodafone'un yeni tarifesini duyurmak için uyguladığı bir reklam çalışması bu fragman. Reklam filmi gerçekten kaliteli hazırlanmış. Vodafone'un tarifesini korku filminin girişi gibi çekmişler. Bu ilgi çekici reklamın ikinci reklamı da mutlu sonla bitiyor. Bu şekilde Vodafone'un mutlu sona bağlayan bir operatör olduğunu göstermeye çalışmışlar.

Sütaş Tatlımmm

Sütaş'ın sevimli inekleri gene iş başında. Bu sefer anneye yardım ediyorlar. Çocukların bitmek tükenmek bilmeyen sorularına, bir tatlı ara vermek için yardımcı olan Sütaş ineğimiz günü kurtarıyor. Bu ilginç reklam filminin yaratıcı ajansı ise Güzel Sanatlar Saatchi.

Akbank "Neden Olmasın!"

Finansbank'ın reklamı olan "Bizce mümkün" tarzında bir reklamı da Akbank hazırlattı. İhtiyaç kredilerini göstermek amacıyla Akbank'ın hazırlattığı reklam filminde, en zor anlarınızda Akbank'ın yanınızda olacağı anlatılıyor. Müziği de Emre Altuğ'un söylediği "Olmuyor" şarkısının, Selami Şahin tarafından seslendirilen "Oluyor" versiyonu olan reklam filminin yaratıcı ajansı Publicis Yorum.


Cannes Lions'ta Yenilik

17-23 Haziran tarihleri arasında yapılacak olan Cannes Lions Festivali'nde yeni bir akademi programı açılıyor.
28 yaşın altındaki 35 genç yaratıcı ile gerçekleştirilecek olan ve katılanlara bir haftalık yoğunlaştırılmış ders programıyla birlikte, kişisel yaratıcılıklarını ve yeteneklerini geliştirme fırsatı sunacak olan Genç Aslanlar Akademisi'nin başında Bob Isherwood olacak. Akademi; yaratıcı düşüncenin nasıl desteklenip, geliştirileceği ve yeni fikirlerin nasıl gerçeğe dönüştürüleceği konusuna odaklanıyor.
Network oluşturma ve yeni bir vizyonla düşünme fırsatı sunan bu yedi günlük festival programıyla birlikte, akademi öğrencilerine birçok ünlü kreatifle tanışma ve onlarla birlikte sunumlar hazırlama, hazırladıkları sunumları onlarla paylaşma fırsatı sunuyor.
Genç Aslanlar için 1.199 Euro ödeyenler, bu akademi için ekstra bir ücret ödemiyorlar. Fakat akademiye katılabilmek için CV'lerini Cannes Lions Yetenek ve Eğitim Direktörü Steve Latham'a göndermeleri gerekiyor. Daha ayrıntılı bilgi almak için: http://www.canneslions.com/under_30s/the_academies.cfm?section_id=190
"Alıntıdır"


6 Şubat 2012 Pazartesi

Amnesty International 50 Yaşında

Amnesty International 50. yaşını kutluyor. 50 yıldır insan haklarını savunmak adına birçok savaşa giren Amnesty International, 50. yaşını, TBWA Berlin'e hazırlattığı bu çalışma ile kutluyor.



La Republica Newspaper

La Republica adlı gazetenin yeni iPhone uygulaması ile hiçbir şeyi kaçırmayacaksınız. Publicis Impetu adlı ajans tarafından hazırlanan çalışma ile bunu göreceksiniz.



Axe Unleash the Chaos

Axe'ın yeni reklam kampanyasının reklam filmi de yayınlandı. BBH Londra imzalı reklam filmi ile kaosun başlangıcına tanık olacaksınız.

Camı Çerçeveyi İndirmişler

Elegance Optik Shops’un ikinci reklam filminde, gözlük cam ve çerçevelerinde başlayan indirim kampanyası işleniyor. Zodiac Creative adlı ajans tarafından hazırlanan reklam filminde camı çerçeveyi indirmeye çalışan şaşkın mahalle mafyasını görüyoruz. Cam alana çerçevenin, çerçeve alana camın 1liraya satıldığını anlatan kampanya, TV kanallarında tüketici karşısına çıkıyor.



5 Şubat 2012 Pazar

Sinemalardaki 125 Yıl

Coca Cola, DraftFCB'ye hazırlattığı yeni çalışmada 125. yılını kutluyor gene. Çalışmada 125 yıldır sinemalarda nasıl yer aldıklarını anlatmaya çalışmışlar. Sinemanın evriminin üzerinden gidilen çalışmada siyah beyaz filmlerden 3 boyutlulara kadar Coca Cola'nın sinema tarihine nasıl tanık olduğunu görüyoruz.

Yeni Reklamcılık

Reklamcılıkta yaratıcılık, farklı olmak, göz önünde olmak önemlidir. Reklamı reklam yapan en önemli özelliklerden birisi de budur, ilgi çekici olmak. İşte yeni reklamı ile Woonky adlı ajans yaratıcılık ve ilgi çekici olmak gibi reklam dünyasının olmazsa olmazlarını ne kadar güzel birleştirmiş.

4 Şubat 2012 Cumartesi

Avea Yakmaz

Turkcell'in "4 Çeker" reklamlarına gönderme yapan Avea yeni reklam filmini yayına soktu. Reklamda yeniden Fasulye ve Optik'i izliyoruz. Fasulye'nin yeni aldığı jipin çok yakacağını söyleyen Optik aslında Turkcell'in "4 Çeker" reklamlarına bir gönderme yapıyor. Serinin daha önceki reklamları gibi bu iş de TBWA\İstanbul'un elinden çıktı.

Arun

Arun isimli kuş fotoğrafçılık ajansının hazırlattığı çalışmada, bir kuş fotoğrafçısını görüyoruz. Bu fotoğrafçının doğru anı yakalamak adına nasıl bir durumda kaldığını gözlemleyebiliyoruz. Bu çalışmanın ajansı ise Chirpy Elephant.

Mercedes Benz

Mercedes'in yeni reklam çalışması ile duyurduğu sürüş eğitimi çok işe yarayacağa benziyor. "Improve your skills, whatever you drive" yani "Ne kullanırsanız kullanın, sürüş kabiliyetinizi geliştirin" sloganıyla hazırlanan çalışmada hiç Noel Baba'yı göreceğimiz akla gelmemişti. Bu yaratıcı işin ajansı ise Palmer Hargreaves.

Hyundai

Hyundai hazırladığı yeni reklam çalışmasını yayına soktu. Innocean adlı ajans tarafından hazırlanan reklamda tüm Hyundai'ya dokunan insanlar tarafından Rocky'nin antrenman yaptığı müziği seslendiriliyor.

3 Şubat 2012 Cuma

Notitarde

2011'deki olayları kaçırdınız mı? Notitarde sizin için yardımcı oluyor. Ancak tabi size laf sokmayı da unutmamışlar, mağarada ya da ıssız bir adada mıydınız da kaçırdınız yahu? Bu yaratıcı çalışma dünyanın en ünlü ajanslarından biri olan Leo Burnett'ın elinden çıkmış.


Unleash The Chaos

Unilever'ın güçlü markalarından biri olan Axe'ın yeni kampanyası Anarchy'den bahsetmiştim önceki "Anarşi Geliyor" başlıklı yazımda. İşte Anarchy'nin yeni basın ilanları yayınlandı. BBH London tarafından yürütülen kampanya çok ses getireceğe benziyor.



2 Şubat 2012 Perşembe

Anadolu Efes

Anadolu Efes basketbol takımı için hazırlanan yeni reklam çok samimi olmuş. Duman'ın "Seni kendime sakladım" şarkısını Anadolu Efes takımının oyuncuları söylüyor. Bu samimi reklam filminin ajansı ise TBWA\İstanbul.

Pepsi'den Bir Karşılaştırma Daha

Pepsi ile Coca Cola arasındaki savaş süreceğe benziyor. Bu savaş aslında tatlı bir savaş, çünkü bu rekabette eğlenen taraf biz oluyoruz güzel reklamlar sayesinde. Pepsi bu rekabette yeni reklamını yayına çıkardı. Yeni reklamda Coca Cola Zero'nun karşılık ürünü olan Pepsi Max'i satın alan bir Coca Cola elemanını görüyoruz. Bakın yaratıcı ajansı TBWA ChiatDay olan bu yeni reklamda, Coca Cola elemanının başına nasıl bir olay geliyor?

Acura Advance

Araba alırken sıra ile karşılaştınız mı hiç? O sıranın önlerinde olmak için neler vermezdiniz değil mi öyle bir durumda? İşte Acura'nın yeni modeli Advance için hazırlanan reklam filmi bunun üzerinde duruyor. Araba sırasını önlere taşımak isteyen kişinin neler verebileceği, yapabileceğini görüyoruz. Bu ilginç çalışmanın yaratıcı ajansı ise rp&.

Kia Rüyası

Bir rüyada ne görürsünüz? Olmak istediğiniz kişiyi, sahip olmak istediğiniz şeyleri? Kia yeni reklam çalışmasında rüyalara girecek bir araba olduğu üzerinde durmuş. İşte rüyaların arabası Kia'nın en son reklam filmi.

1 Şubat 2012 Çarşamba

Biscolata Pia

Biscolata'nın kaslı ve yakışıklı erkeklerden oluşan reklam kampanyası son hızıyla devam ediyor. Biscolata'nın yeni ürünü Pia için hazırlanan reklamda, Pia'nın içinde bulunan meyveleri taşıyan üç erkeği denizden çıkıp hizmet ederken görüyoruz. Bu reklam kampanyasının yaratıcı ajansı ise Proximity İstanbul.