IAB Türkiye 2011 Dijital Reklam Harcamaları Raporu’na göre;
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 721 milyon TL,
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 294 milyon TL,
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 339 milyon TL,
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 25 milyon TL, oldu.
• İlan sayfaları reklam yatırımları 58 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam yatırımları toplamı 5 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye 2011 Dijital Reklam Harcamaları*
Milyon TL
İnternet Reklam Yatırımları Toplamı 721**
Display Reklam Yatırımları 294
Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları 236
Video reklam yatırımları 22
Sponsorluk yatırımları 23
Gelir paylaşımı reklam yatırımları 13
Arama Motoru Reklam Yatırımları 339
Kelime bazlı reklam yatırımları 230
Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları 109
Mobil Reklam Yatırımları 25
Mobil gösterim reklam yatırımları 6
Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı 19
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 58
İlan sayfaları reklam yatırımları 58
Diğer 5
E-posta 3
In-game advertising 2
* Tüm rakamlar IAB Türkiye tahminidir.
** Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.
Ahmet Pura toplantıda ayrıca IAB Türkiye’nin kısa ve orta vadeli hedeflerini de paylaştı. Pura şunları söyledi: “IAB Türkiye, ajans – reklamveren – medya üçlüsünün aynı çatı altında buluştuğu, sektörün ortak yararı için birlikte çalıştığı bir meslek örgütü. Bu özellik IAB’yi benzersiz kılıyor, farklı bakış açılarının analiz edilmesine, sektöre bütünsel bir anlayışla yaklaşılmasına imkan veriyor. Dijital dünya hızla gelişiyor. Pazarlama iletişiminin, marka yönetiminin, işletmelerin paradigmaları değişiyor. Konvansiyonel akıl dijital akla dönüşüyor. Bu ortamda gençliğin dinamizmi ile deneyimi birleştirdik. Hedefimiz dönüşümün uluslararası standartlarda gerçekleşmesine destek vermek, sürdürülebilir bir büyüme modeli geliştirilmesine katkı sağlamak, kontrolsüzlüğün yol açabileceği tehlikelerin önüne geçerek, sektörel denetim mekanizmalarını geliştirmek, Türkiye’yi EMEA bölgesinin djital hub’ına dönüştürmek. Bu hedefler doğrultusunda çeşitli çalışmalar başlatmış bulunuyoruz. Avrupa’nın önemli dijital organizasyonları arasında yer alan Interact’ı İstanbul’a almak, atılacak ilk adımlar arasında bulunuyor. Ayrıca IAB Europe Yönetim Kurulu’na girmeyi ve IAB’nin uluslararası yapılanmasında öne çıkan ülkeler arasında yer almayı amaçlıyoruz. ”
"Alıntıdır"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder