Türkiye’den Rabarba en etkili İlk 5 bağımsız ajans arasında yer aldı.
Effie Worldwide, WARC, küresel pazarlama bilgi alma servisi (global marketing intelligence service) bugün İlk Effie Etkililik Endeksi sonuçlarını açıkladı.
Dünyada yapılan 40 Effie yarışmasının finalist ve kazanan verileri incelendikten sonra Procter & Gamble en etkili reklamveren, McDonald’s en etkili marka, Omnicom en etkili reklam holding şirketi ve BBDO Worldwide en etkili reklam ajansı ağı olarak belirlendi. Sancho BBDO Bogota, Kolombiya ofisi en etkili ajans oldu. ABD Portland, Oregon merkezli Wieden & Kennedy, en etkili bağımsız reklam ajansı oldu.
En etkili ilk beş reklamveren:Procter /Gamble, Unilever, Kraft, Nestle ve Coca-Cola
En etkili beş marka: McDonald’s, Pepsi, Coca-Cola, Chevrolet ve Vodafone oldu.
Effie listesinde en etkili ilk beş ajans holding grubu: Omnicom, WPP Group, Interpublic (IPG), Publicis Groupe ve Havas Advertising
En etkili ilk beş ajans ağı: BBDO Worldwide, McCann Worldgroup, Ogilvy & Mather, DDB Worldwide ve JWT
Ajanslar arasında en etkili ilk beş ofis: Sancho BBDO (Bogota, Kolombiya), Ogilvy & Mather (Mumbai, Hindistan), OMD (Bogota, Kolombiya), BBDO (Santiago, Şili) ve Lowe Lintas (Mumbai, Hindistan)
İlk beş bağımsız ajans: Wieden + Kennedy (Portland, Oregon, ABD), Kinograf (Kiev, Ukrayna), Rabarba (İstanbul, Türkiye), BBH Singapur ve beşinci pozisyonu paylaşan iki ajans BMF (Sydney, Australya) ve Propaganda House (Kiev, Ukrayna) oldu.
Warc Başkanı Rufus Olins; “Effie Etkililik Endeksi bir endüstri standardı olacaktır. Bu, dünyada ajansların ve reklamverenlerin performansını gösteren en kapsamlı sıralamadır ve pazarlama etkililiğiyle ilgilenen herkes için çok değerli bir kaynaktır” dedi.
"Alıntıdır"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder