FMCG yani Fast Moved Consumer Goods ( Hızlı tüketim malları ) sektörünü kısaca şöyle özetleyebiliriz. Üreticiler üretir, tüketicilere farklı kanallar vasıtasıyla ulaştırır ve onların tüketim değerini artırmaya çalışır. Basit anlamda ticaretin temeline dayanır aslında, ancak içine girildiğinde o kadar da basit bir dünya olmadığını fark edersiniz. İşte bu aslında basit ancak bir o kadar da zor sektörün önemli firmalarından Coca Cola Company'nin içecek kısmı için çok yoğun reklam çalışmaları gözümüze çarpıyor. Tüm dünya genelinde rekabetin çok yüksek olduğu bu sektörde öne geçme çabaları tüm firmaların reklam giderlerini büyük oranda etkiliyor, ve aslında bu yüksek rekabet sayesinde çok yaratıcı ve eğlenceli reklamlarla karşılaşabiliyoruz. Geçen gün Youtube'da gezinirken iki reklam çok dikkatimi çekti.
İlk reklam filmi aslında bir PR çalışması. Coca Cola'nın bir üniversite kantinine koyduğu makinede bakın neler oluyor.
Bu güzel PR çalışmasının ardından gezinirken rast geldiğim ikinci bir reklam filmi ise "Coca Cola open happiness" ( Coca Cola ile mutluluğun kapısını aralayın ) sloganıyla The Simpsons karakterleriyle yapılmış. Tüm servetini kaybeden bir zenginin yıkılan dünyasına rağmen, paylaşılan Coca Cola ile tekrar mutlu olabileceğini gösteren bir reklam filmi olmuş. Simpsonlar'ın oynatılması da reklamlardaki ünlü etkisini tekrar bize hatırlatıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder