31 Ocak 2012 Salı

Muammar Gaddafi

Ray Ban'in reklam serisi "Never Hide"a yeni bir konuk geldi. Ünlü diktatör Kaddafi de Ray Ban'in "Never Hide" reklam serisinde boy gösterdi.

Cine5'te Ayrılık

Cine5'in reklam departmanında Reklam Satış Grup Direktörlüğü yürütmekte olan Gökşen Bozkoyunlu Cine5 bünyesinden ayrıldı. 4 yıldır görevde olan Gökşen Bozkoyunlu, ayırılırken bu 4 yılın ne kadar zevkli geçtiğinden bahsetmeyi de unutmadı.

30 Ocak 2012 Pazartesi

GE X500

Fotoğraf makinesinin kalitesini nasıl anlatırsınız bir reklamda? Uzak mesafeleri nasıl ifade edebilirsiniz? GE X500 BangkokShowcase ile birlikte işte bunu çok güzel ifade etmiş.



Grey'e Yeni CMO

Grey Group İstanbul'a yeni CMO (Chief Marketing Officer) geldi. Tevfik Şems Naipoğlu, Grey İstanbul'da daha önce Executive Creative Director olarak görev yapmaktaydı.

Netuno Pescados

Netuno Pescados adlı bir kargo firmasının yeni reklamı kargo olayına yeni bir soluk getirdi. Referans noktasının başarılı bir şekilde değiştirildiği reklam çalışmasında her türlü koşulda kargonuzu emanet edebileceğiniz ve istediğiniz vakitte ulaştırılacağı üzerinde durulmuş. Bu çalışmayı hazırlayan ajans ise Martpet Comunicação.



Trump Towers'ın Yeni İletişim Ajansı

Trump Towers Istanbul, tüm iletişim çalışmalarını Ajanda PR’a teslim etti.
Ajanda PR, Trump Towers’a stratejik iletişim danışmanlığı kapsamında; etkinlik yönetimi, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi, konu ve gündem yönetimi ve itibar yönetimi alanlarında danışmanlık ve uygulama hizmetleri verecek.

"Alıntıdır"



28 Ocak 2012 Cumartesi

Every Leap Traps CO2

Doğayı koruma amaçlı bir reklam çalışması daha hazırlandı. Sosyal sorumluluk olarak adlandırılan projelerden birine daha dikkat çekmek amaçlı hazırlanan çalışmada, trafiği, uçağı ve fabrikayı görüyoruz. Bunların saldığı karbondioksidi özümseyen ağaçlara dikkat çekilmeye çalışılmış bu çalışmada. Reklam çalışmasının ajansı ise Leagas Delaney, Hamburg.




MediaSa'ya Yeni Reklam Grup Başkanı

World Travel Channel, ZTV, Fashion&Travel gibi yayınları bünyesinde bulunduran MediaSa'ya yeni reklam grup başkanı atandı. MediaSa'nın yeni reklam grup başkanı, medya alanında 16 yıllık tecrübeye sahip olan Banu Erçetin oldu.

27 Ocak 2012 Cuma

Audi Vampir Partisi'nde

Audi'nin yeni farlarını tanıtmak amacıyla, son zamanlarda dizilerde trend olan vampirler kullanılmış. Genel olarak bilinen vampirlerin gün ışığına çıkamaması durumu üzerinde durmuşlar. Bir vampirin, partiye yeni Audi ile gelmesi üzerine partide vampir kalmıyor. Çünkü Audi'nin yeni far sistemi gün ışığı kadar net.

New York Festivals 55 Yaşında

New York Festivals Uluslararası Reklamcılık Ödülleri 2-3 Mayıs'ta 55. yaşını kutlayacak.
İki gün sürecek festival yaratıcılığı tetikleyen tartışmalara, seminerlere ve reklam dünyasının önemli isimlerini bir araya getiren etkinliklere ve 2012 Jüri Basın Konferansına ev sahipliği yapacak.
Festivalin ödülleri 3 Mayıs'ta New York Halk Kütüphanesi Stephen A. Schwarzman binasında düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.
"Alıntıdır"


26 Ocak 2012 Perşembe

Gazete Dünyası

Gazetelerin günümüzün dijital dünyasında bir hayli geri planda kalması ile Newspaper Marketing Agency yani Gazete Pazarlama Ajansı bir reklam çalışması hazırlattı. Gazetelerin artık çağa ayak uydurup, iPad gibi tabletlerden de kolayca okunabildiğine dikkat çekmek isteyen ajans yöneticileri, bu reklam çalışması için McCann London ile bu çalışmayı hazırladılar.

Subaru

Subaru'nun güvenlik olayına bakışının ne kadar ciddi olduğu bu reklamla belli oluyor. Reklam çalışmasında araba çarpışma ve güvenlik testlerinde kullanılan mankenin ne kadar uzun süre dayandığını görüyoruz. Bu çalışmayı ortaya çıkaran yaratıcı ajans ise DDB, Toronto.

Mikrodalga Her Şeyi Mahvediyor

Günümüz dünyası "fast food" dünyası ve bu dünyanın vazgeçilmezlerinden biri de mikrodalga fırınlar. Bir yiyeceği mikrodalga olmadan nasıl yapacağını hiç bilmeyen insanlar var çevremizde. Buna nasıl dikkat çekilir? Yiyeceğinizin mikrodalga kullanılmadan hazırlandığını nasıl anlatırsınız? İşte bu reklam tüm bu soruların cevabını veriyor.


Abdi İbrahim Bilinçli İlaç Kullanımına Dikkat Çekiyor

Abdi İbrahim, toplum sağlığı ve Türk ekonomisi açısından önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda, toplumsal farkındalık düzeyini artırmak amacıyla bir kampanya başlattı. 
Firma 100. yılında yürüteceği 'Akılcı ilaç kullanımı' kampanyası’yla ‘İlacın doktorun önereceği doz ve sürede, eczacıya danışılarak kullanılması’ gerekliliğine dikkat çekiyor.

25 Ocak 2012 Çarşamba

Coral

Coral adlı boya firması yeni bir reklam çalışması hazırlattı. Çalışmada Paris'in Eifel'ine, Royal'ine rastlıyoruz. 2015 renk arasında ne ararsanız bulabileceksiniz. Bu çalışmanın yaratıcı ajansı ise Euro RSCG.



Electra Chef

Electra Chef adlı beyaz eşya markası hazırlattığı yeni reklam çalışması ile dikkat çekiyor. Yemek kokularının sinmesini cinli evlere benzettiği çalışma ile ilgiyi üzerinde toplayacağa benziyor. Bu yaratıcı ve farklı çalışmanın ajansı ise Adler Chomsky Grey.



Yeni Yıl Yeni Ajans

Yeni yılın ilk günlerinde reklam sektörüne yeni bir kreatif ajans daha katıldı: Budaai. 
Budaai’nin kurucu başkanı ise, yıllardır radyo ve televizyonlardan tanıdığımız Cenk ve Erdem Bey’lerin Erdem Bey olanı…
Ajansı kısaca, “Herkes için bir iyi vardır ama emin olun, Budaai” cümlesiyle tanımlayan Erdem Bey, Budaai’nin ürettiği her çalışmada gereğinden, beklenenden ve var olandan ötesini yapmayı hedeflediğini belirtiyor. Bunu yaparken de geri dönüşümü yüksek stratejiler geliştirmeyi, yaratıcılığı teşvik etmeyi ve sonuç odaklı çalışmayı baş tacı etmek konusunda ısrarlı. Ajans yıllardır sektörde birçok farklı kampanya ve işe imza atmış deneyimli bir ekibe sahip.
Budaai dijital, görsel, basılı ve outdoor reklamcılık alanlarında güçlü fikirleri ile üretimde bulunma amacını taşıyor. İnternetten televizyona kadar uzanan reklam kampanyalarından endüstriyel tasarım çözümlerine ve sokak aktivitesi fikirlerine, gazete ilanlarından ambalaj tasarımına kadar geniş bir yelpazede üreteceği yaratıcı çalışmalarla da adından sıkça söz ettireceğe benziyor. Budaai’nin mevcut portföyünde  çalıştığı kurum ve markalar arasında Electro World, Ay Yapım, Ataman İnşaat, Likit İnşaat, Pruva Proje Yönetim  ve Skypro Studio bulunuyor. Ajansın son gerçekleştirdiği çalışma, SON: Dizinin web sitesi Budaai tarafından yapılıyor.

"Alıntıdır"



Türkiye Bu Afişlerle Tanıtılacak

Kültür ve Turzim Bakanlığı'nın gerçekleştireceği reklam kampanyası tanıtıldı. Reklam kampanyasında Türkiye'nin kültürel ve tarihi unsurlarının yanı sıra turizm çeşitliliğine de geniş yer verilmiş.




24 Ocak 2012 Salı

Greenpeace'ten Yeni Çalışma

Greenpeace doğaya dikkat çekmeye devam ediyor. Küresel ısınmaya yönelik hazırladıkları yeni çalışmada kutup ayılarını birer buz kütlesi gibi görüyoruz. Bu yaratıcı işin ajansı ise Memac Ogilvy&Mather.

Big Santa

Coca Cola yılbaşı için hazırladığı bir çalışmayı sundu. "Big Santa" adlı çalışmada, Noel Baba'nın küçükler için olmasının yanı sıra büyüklere de hitap etmesi sağlanmış. Çalışmada büyükler için uzun boylu bir Noel Baba da kullanılmış. Bu çalışma Ogilvy, Buenos Aires'e ait.

41? 29!'un Hisseleri Satıldı

Dünyanın önde gelen pazarlama iletişimi ajanslarından WPP bugün internet sitesinde 41?29!'un çoğunluk hissesini satın aldığını duyurdu.
Alemşah Öztürk, Bora Akman ve Ömer Ersoy tarafından 2007 senesinde kurulan ajans, tüm iş sektörlerine yönelik dijital iletişim hizmeti sunuyor. Ajans 48 çalışanı ile Diageo, Garanti Bankası, Kraft, Microsoft, Nokia, Renault, Ülker ve Unilever gibi müşterilere hizmet veriyor
41? 29!’un 31 Aralık 2011 itibariyle yaklaşık 2.4 milyon dolar değeri ve yaklaşık 5 milyon lira denetlenmemiş geliri bulunuyor.
Bu yatırım WPP’nin hizmetlerini hızlı büyüme gösteren önemli pazarlarda ve sektörlerde geliştirme ve dijital medya alanında sunduğu çözümleri güçlendirme stratejisinin bir parçası. 2011 senesi için analistlerin çoğunluğunun öngörüsüne göre, WPP’nin dijital iletişim faaliyetlerinden elde edilecek gelirleri 4.5 milyar USD’a ulaşacak ve bu da 16 milyar USD’a ulaşması beklenen toplam gelirlerin yüzde 30’una tekabül edecek. WPP önümüzdeki beş sene içinde toplam gelirlerinin %35-40’ını dijital iletişimden elde etmeyi hedefliyor. Türkiye’de yaklaşık 1.000 çalışanı olan WPP şirketleri ve iştiraklari yıllık ortalama 100 milyon USD gelir elde ediyor.
"Alıntıdır"


Avon'un Yeni Yüzü

Avon'un yeni reklam yüzü dünyaca ünlü güzelimiz Azra Akın oldu. Avon'un bundan sonraki televizyon reklamlarında Azra Akın'ı göreceğiz.

23 Ocak 2012 Pazartesi

Natour

Düzenlenen turların düzenini nasıl ifade edebilirsiniz? Gitam BBDO, Natour için hazırladığı çalışma ile bunu gayet güzel ifade etmişe benziyor.


Don't Stay Hungry

Steve Jobs'ın ardından sözleri hala gündemden düşmüyor. Bir restaurant firmasının hazırlattığı çalışmada Steve Jobs'ın sözüne gönderme yapılmış. Bu çalışmayı hazırlayan ajans ise Romanya'dan Rusu+Bortun Brand Growers.

Nokia'ya Yeni Dijital Ajans

Nokia yaklaşık iki aylık bir konkur sürecinden sonra dijital ajansını belirledi. 41? 29!'un müşteri portföyünde artık Nokia da var.

Gram'a Yeni Müşteri

Grey İstanbul bünyesindeki Gram İstanbul'a yni müşteri geldi. Sephore bundan sonra yoluna Gram ile devam edecek.

22 Ocak 2012 Pazar

Miller

Miller'ın yeni kampanyasında yörelere uygun özellikle basılı bir çalışma hazırlanmış. Florida, Austin, New Orleans, Las Vegas gibi yörelere özel olarak hazırlanan çalışmaların yaratıcı ajansı ise DDB Mudra.


Wanda'dan Destek

"Malum havalar artık buz gibi. Biz bir şekilde sıkıca giyinip korunuyoruz ama, peki ya sokaktaki sevimli hayvanlar? Kürkleri var diye üşümüyorlar zannetmeyelim. Yazın nasıl çırpındıysak susuz kalmasınlar diye, kışın onları unutacak mıyız? Kimsenin kalbi elbette bu duruma dayanamaz. Biz elimizden geldiği kadar yardım etsek de yeterli olamayacağımızı düşünüyoruz. Bu yüzden, sizlerin de yardımına ihtiyacımız var. Peki, onlara yardım etmek için neler yapabileceğinizi biliyor musunuz?"
Wanda Digital blogundan bizlere bu sözlerle sesleniyor. Başlattıkları kampanya sosyal medyada büyük ilgi görüyor.
"Alıntıdır"


20 Ocak 2012 Cuma

Lamborghini'nin Özellikleri

Gene bir Lamborghini reklamı ile karşılaştım. Bu sefer reklamda yeni aracın özelliklerinden bahsedilmiş. Ancak bu özellikler sizin tahmin ettiğiniz gibi bilmem kaç beygir, 100 km'ye şu kadar saniyede erişiyor şeklinde değil. Bu özellikler sizin o arabaya sahip olduğunuzda elinizde olacak ya da olan özellikler. İlginç bir referans noktasından çıkan bu reklam ile Lamborghini gerçekten iyi reklam yaptırmayı biliyor diyebiliriz.

Mercedes Airbag

Mercedes'in yeni erken uyarı sistemini tanıttığı reklam filmi çok vurucu bir etkiye sahip. Araba kullanırken dikkatin dağıldığı noktalara dikkat çekilen reklam filminin son karesinde yeni teknolojiye sahip Mercedes ile, çarpışmadan yani kazadan nasıl kurtulabileceğinize tanık oluyorsunuz.

The Bark Side

Star Wars'un efsanesi Volkswagen ile halen devam etmekte. "Dark Side" terimini "Bark Side" olarak orjinalleştiren Volkswagen, bu reklamla büyük ilgi görecek gibi. Bu yaratıcı reklamın ajansı ise Deutsch Los Angeles.

NIKE Fuelband

NIKE'ın yeni ürünü Fuelband için yeni bir reklam filmi hazırlandı. Reklam filminde "count" yani "sayma" üzerinden gidilmiş. Ünlü filmlerden, sporcuların müsabakalarından kareler izleyebildiğimiz bir reklam filmi olmuş.

Kanal D'nin Dijital Ajansı

Kanal D dijital ajansını seçti. Kanal D bundan sonra dijital işlerinde 41? 29! ile yoluna devam edecek.

Y&R'a Yeni Genel Müdür

Y&R İstanbul'un genel müdürlüğüne Melda Tamtürk Barkın atandı.
Ajansın CEO'su Arzu Ünal bu atama haberini bizzat, şu sözlerle duyurdu:
"Degerli  iş ortaklarımız,
2003 yılında cirosunun yüzde 60'ını yitiren bir ajanstan sektörün en büyük 3 ajansına giden bir yolda birlikte yürüdük.
Sizlerin desteği ve inancı olmasaydı bugun buralarda olamazdik.
Sizlere gönülden teşekkürler.
Bu yolda benim en büyük destekçilerimden biri Genel müdür yardımcım Melda Tamturk oldu.
İş yükümü, çoğu zaman ruhumu da hafifletti.
Zor problemleri hepimiz icin basitleştirdi.
Ajanstaki hayatimiza renk ve neşe kattı.
İçten ve adil bir yönetici olduğunu defalarca ortaya koydu.
Stratejik yaklaşımıyla sizlerin karşısında duruşumuzu güçlendirdi.
Yaratıcılığını iletişim konseptlerimizden, yemeklerimize kadar kattı.
Detaylarda bile mükemmellik arayan bana pekçok kez söyleyecek söz, yapılacak yorum bırakmadı.

Durum böyle olunca bana sadece Melda'nin çoktan hakedilmiş genel müdürlüğünü açıklamak kaldı.
16 Ocak 2012 itibariyle şirketimizin yeni genel müdürü Melda Tamtürk Barkın'dır.
Melda'nın yaratıcılığı, yenilikçi stratejik yaklaşımları, değişime açık yapısı eminim yaptığımız her işe farklı bir boyut katacak.
Bu sayede benim yönetim sorumluluklarim azalacak. Vaktimin büyük bir çoğunluğunu markalarımızın değerlerini artırmak için daha cok düşünmeye ve çalışmaya harcayacağım.
2012'nin hepimiz icin enerjik, keyifli bir yıl olmasını dilerim…"
"Alıntıdır"


Cannes Lions'a Yeni Kategoriler

Reklamcılığın zirve ödüllerinden biri olan Cannes Lions'ta iki yeni kategori daha açıklandı. "Marka içerik" ve "eğlence" başlıkları altında yeni ödüller, reklam duayenlerini bekleyecek.

Lamborghini Aventador

Araştırdıkça Lamborghini'nin güzel reklamlarına denk geliyorum. Son denk geldiklerimden bir tanesi Lamborghini Aventador için hazırlanan reklam filmi. Reklamda türlü güçlüklerden, engellerden kurtulan Aventador'u görüyoruz, korkusuz ve acımasız.

EFINST İngilizce Dil Okulu ile "Al sevdiğini, uç İngiltere'ye!"

20. yılını kutlayan EFINST İngilizce Dil Okulları harika bir kampanya başlattı. EFINST Dil Okulu, 14 Şubat Sevgililer Günü’ne kadar kayıt yaptıran herkese İngiltere’de 2 haftalık İngilizce eğitimi hediye ediyor. Üstelik bu programlara iki yıl üst üste AB Dil Ödülü kazanan ESP (Özel Amaçlı İş İngilizcesi Programı) da dahil. Yani hem Türkiye’de İngilizce öğreniyorsunuz hem de pratik yapmak için İngiltere’ye bedava gidiyorsunuz. Haberin daha da güzel tarafı, İngiltere’de konaklama ve yeme içmeye de para ödemiyorsunuz.

Ben gidemem, çünkü İstanbul’da yaşamıyorum diyenlere müjde!

EFINST’in e-Learning LIVE! online İngilizce eğitim sistemiyle bire bir canlı online derslerinizi internet üzerinden de yapabiliyorsunuz. Bu sistemle öğretmeninizi canlı canlı ekranınızda görüyor, soru soruyor, sohbet edebiliyorsunuz. Öğretmenin sizin için hazırladığı power point sunumunu kendi ekranınızda görebiliyor, İngilizceye dair tüm sorularınızı özel öğretmeninize sorabiliyorsunuz. Başka kimse olmadan, sadece siz ve öğretmeniniz. Aynı gerçek sınıftaki gibi.

Detaylı bilgi için http://www.efdilokulu.com/al_sevdigini_uc_ingiltereye.html adresini ziyaret edin. Pişman olmayacaksınız.

EFINST’in yakında Facebook ve Twitter üzerinden yapacağı kampanyalardan en önce haberdar olmak için:
http://www.facebook.com/EFINST
http://www.twitter.com/EFINST

Bir bumads advertorial içeriğidir.




18 Ocak 2012 Çarşamba

Lamborghini Reventon Roadster

Lamborghini'nin yeni modeli için yeni bir reklam filmi hazırlandı. Reklam filmi öyle vurucu bir etkiye sahip ki, ne kadar paran varsa üstüne katıp bu modele sahip olmayı isteyebilirsiniz. Reklam filminde olasılıklardan bahsediliyor. Bir Everest'e tırmanma olasılığınız, bir timsah tarafından yenme olasılığınız... En vurucu nokta ise bu olasılıklardan daha düşük olan bir olasılık ise Lamborghini'nin bu yeni modeline sahip olma olasılığınız.

Üstündeyken Güvendesiniz

Piaggio adlı bir motor markası için hazırlanan çalışma gayet yaratıcı olmuş. Çalışmada "You're safe as long as you're on it" yani "Üstünde olduğunuz müddetçe güvendesiniz" sözüyle yaratıcı bir slogan üzerinden bir çalışma yapılmış. Bu yaratıcı çalışmanın ajansı ise Grey Tel Aviv.

NIKE: Kobe System

NIKE'ın yeni ayakkabı modelinin tanıtımı için Kobe reklam filminde boy gösterdi. Yeni reklam filminde Kobe System tanıtılıyor.

Diet Pepsi: Dance

Diet Pepsi'nin yeni reklamı, yurtdışında yayına girdi. Sofia Vergara'nın oynadığı reklamda, Diet Pepsi'nin peşinden gitmesini izliyoruz. Globalde de yayınlanacak olan reklamın ajansı ise TBWA Los Angeles.

15 Ocak 2012 Pazar

Kablolu TV

Özellikle Amerika'da yaygın olarak kullanılan kablolu tvnin alternatifi olan DirectTV'nin Grey New York'a hazırlattığı çalışma bol bol saçmalayan ama kendini de izleten bir çalışma olmuş. Reklam filminde gelen faturaya sinirlenen bir babanın çocuğuna kötü örnek olmasından torununun oluşuna kadar saçma sapan olaylar silsilesinin anlatılmış.

McTimber vs McFarmer

McDonald's'ın yeni ürünleri McTimber ve McFarmer için hazırlanan reklam filmi çok yaratıcı olmuş. TBWA\Paris tarafından hazırlanan reklam filminde, oduncu ve çiftçinin gövde gösterisine tanık oluyoruz. Aslında yeni ürünleri temsil eden karakterlerimizin asıl simgelerini reklamın sonunda anlıyoruz.

Tatil Vakti

"Time for a holiday?" yani "Tatil vakti mi?" sloganıyla, BBDO Taiwan tarafından bir çalışma hazırlanmış. Yazılı çalışmada bilgisayarın ekranının masaüstünün dolup taşmasıyla artık iş vaktinin değil de tatil vaktinin geldiği vurgulanıyor. Bu yaratıcı çalışma Melcher's Travel adlı seyahat firması için hazırlanmış.

2012'den Nasıl Korunabilirsiniz?

Iconic Reklam Ajansı'nın Asertec Sigorta Firması için hazırladığı reklam çalışması gayet güncel olmuş. "Protect yourself for the most probable disaster of 2012" yani "Kendinizi 2012'nin muhtemel felaketinden koruyun" parolası ile hazırlanan reklam çalışması, Maya figürlerinin kullanıldığı bir çalışma olmuş. Maya'ların 2012'de dünyanın sona ereceğine dair iddialarını harmanlayan Iconic, ortaya ilginç bir çalışma çıkartmış.



13 Ocak 2012 Cuma

En Viral Karikatür

Ünlü karikatürist Erdil Yaşaroğlu ile birlikte hazırlanan viral kampanya gerçekten hem eğlenceli hem de etkileyici olmuş. Dünyanın en büyük karikatürünü yapan Erdil Yaşaroğlu hem Guiness Rekorlar Kitabı'na girdi, hem de Samsung Galaxy'nin viralini yapmış oldu. Bu fikir Cheil Worldwide Turkey'den çıkmış.

Axe Nasıl Etkisiz Kalır?

Axe'ın reklamlarından bahsetmiştim önceki yazılarımda. Bu sefer Axe'ın bile yetersiz olduğu bir durum söz konusu, Zubrowka.

En Çok Ödül Alan Ajanslar

AdWeek 2011'de en çok ödül alan ajansları sıraladı.
David Lubars'ın yönettiği BBDO New York ilk sırada gelirken,
JWT Shanghain imzalı 'Heaven and Hell' kampanyası en çok ödül alan tekli kampanya oldu.
2011'de en çok ödül alan ajanslar1. BBDO New York — 383 puan
2. AlmapBBDO Sao Paulo — 347
3. Y&R Dubai — 342
4. Jung von Matt Hamburg — 314
5. Colenso BBDO Auckland — 301
6. Abbott Mead Vickers BBDO Londra — 299
7. Forsman & Bodenfors Gothenburg — 294
7. Ogilvy Frankfurt — 294
9. Serviceplan Münih — 280
10. Clemenger BBDO Melbourne — 247
11. Publicis Conseil Paris — 234
12. Grabarz + Partner Hamburg — 214
13. Dentsu Tokyo — 211
14. Wieden + Kennedy Portland — 210
15. kempertrautmann Hamburg — 207
16. DDB Londra — 205
17. BBH Londra — 204
18. BETC Euro RSCG Paris — 203
19. JWT Shanghai — 199
20. Wieden + Kennedy Amsterdam — 192
21. DraftFCB Yeni Zellanda — 182
22. FP7 Manama Bahreyn — 181
23. Droga5 New York — 180
24. DC Nazca Saatchi Buenos Aires — 175
25. Y&R New York — 174
En çok ödül alan holding kampanyaları1. Omnicom — 5,434
2. WPP — 4,851
3. Publicis — 3,145
4. Interpublic — 1,467
5. Havas — 682

En çok ödül alan medya kampanyaları
1. Heaven and Hell — Press — Samsonite — JWT Şangay — 154
2. Decode Jay-Z — Outdoor/Digital — Bing — Droga5 New York — 124
3. American Rom — Integrated — Kandia Dulce — McCann Erickson Bükreş — 111
3. Save as WWF — Digital — WWF — Jung von Matt Hamburg — 111
5. Write the Future — Integrated — Nike — Wieden+Kennedy Amsterdam — 110
6. Homemade is Best — Digital/Design — IKEA — Forsman & Bodenfors — 99
7. Who Killed Deon? — TV/Digital — Met Police — AMV BBDO Londra — 83
8. Wall of Fame — Digital — Edding — kempertrautmann Hamburg — 82
9. See the Person — Integrated — Scope — Leo Burnett Melbörn — 78
10. Old Spice Response Campaign — Direct/TV — Old Spice — Wieden+Kennedy Portland — 72
11. Yellow Chocolate — Integrated — Yellow — Colenso BBDO Auckland — 69
12. A hunter shoots — Digital — Tippex — Buzzman Paris — 68
13. Burma — Outdoor — Human Rights Watch — JWT New York — 64
14. Friendship Machine — Outdoor — Coca-Cola — Ogilvy Arjantin — 63
14. Musical Fitting Rooms Outdoor/Digital — Starhub — DDB Singapur — 63
16. Break Up — Integrated — NAB — Clemenger BBDO Melbourne — 62
17. Accessories — Press/Poster — Harvey Nichols — Y&R Dubai — 60
18. Watson — Digital — IBM — Ogilvy New York — 58
18. The Journal — Integrated — New Zealand Ministry of Health — DraftFCB Auckland — 58
20. Megane Experiment — Integrated — Renault UK — Publicis Londra — 57
21. Light Wall — Outdoor — BMW — Serviceplan Münih — 57
22. Welcome Back — Outdoor/Digital — T-Mobile — Saatchi & Saatchi Londra — 55
23. Big Noses — Integrated — BGH — DC Nazca Saatchi Arjantin — 54
24. Find Red — Digital — M&M’s — Proximity BBDO Toronto — 53
24. The 250km Wave — Outdoor/Digital — Kyushu Rail — Dentsu Tokyo — 53
24. Lucky Line — Digital — Uniqlo — Dentsu Tokyo — 53
En çok ödül alan ülkeler1. ABD — 3164
2. İngiltere — 3061
3. Almanya— 2370
4. Avustralya — 1496
5. Fransa — 1446
6. İspanya — 1066
7. Brazilya — 1047
8. İsveç — 913
9. Yeni Zelanda — 857
10. Güney Afrika— 816
11. Birleşik Arap Emirlikleri— 775
12. Hindistan— 751
13. Kanada— 703
14. Japonya — 654
15. Çin — 610
"Alıntıdır"


Leo Burnett'a Yeni İsim

Leo Burnett İstanbul kadrosunu canlandırdı. Yaklaşık 10 yıllık bir reklam geçmişe sahip Oktar Akın artık Leo Burnett ile çalışacak.

9 Ocak 2012 Pazartesi

LG "Akıllı Hırsız"

LG'nin hazırlattığı yeni viral çalışma gerçekten çok yaratıcı bir konumda. Y&R Armsterdam tarafından hazırlanan viralde, bir teknoloji mağazasında geri geri yürüyen bir adamı görüyoruz güvenlik kamerasından. Reklamın son karesine kadar adamın ne yaptığını anlamak pek mümkün değil. Ancak bakın adam ne çalıyor?

Jacobs

Jacobs'un JWT Tel Aviv'e hazırlattığı yeni çalışmada bir yazarı görüyoruz bilgisayarının ekranının karşısında. Bizi düşündürse de verilmek istenen mesajın çok güzel bir şekilde anlatıldığı bir reklam çalışması olmuş. Uyumaman gerektiğinde sarılacağın bir kurtarıcı olarak gözüken Jacobs, bu çalışma ile marka bilinirliğini bir seviye daha üste taşıyacak gibi gözüküyor.

Arçelik

Arçelik'in yayınlanan reklam filminde çok yenilikçi bir teknolojinin anlatımı bir o kadar basit olmuş. Çelik karakterini gördüğümüz reklam filminde, Arçelik'in yeni mutfak tasarımında kullandığı yeni teknoloji anlatılmış. Reklamın sadeliği açısından, hedef kitle tarafından bir hayli anlaşılmış olması aşikar.

Sütaş

Sütaş'ın yeni reklam filmi şehre inmiş. Sütaş'ın reklamlarında kullandığı inek figürünü ilk defa şehrin göbeğinde kullanması ilginç bir görüntü yaratmış. Reklam filminde şehrin göbeğinde yalnız başına, başıboş bir şekilde dolaşan ineği görüyoruz. En nihayetinde Sütaş'a kavuşması ile mutlu sona varıyoruz reklamda. Yeni yayına giren reklamda kullanılan inek figürü ile Sütaş reklamlarındaki istikrarlı imgeyi devam ettiriyor.

7 Ocak 2012 Cumartesi

Acıman'a Vefa

Geçen yıl 13 Ocak'ta yitirdiğimiz modern Türk reklamının kurucusu Eli Acıman ölüm yıldönümünde bir belgesel gösterimiyle anılıyor.
Reklamcılar Derneği'nin katkılarıyla 14 Ocak'ta saat 17.15'te NTV'de gösterilecek
Geçen yıl 13 Ocak'ta yitirdiğimiz modern Türk reklamının kurucusu Eli Acıman ölüm yıldönümünde bir belgesel gösterimiyle anılıyor.
Yönetmen Ali Taner Baltacı imzasını taşıyor.
"Alıntıdır"


Sağlamsa Lassa

Lassa'nın yeni reklam filmi, dünyaca ünlü bilardo oyuncumuz Semih Saygıner ve dünya serbest dalış şampiyonumuz Şahika Ercümen eşliğinde hazırlanmış. Semih Saygıner ve Şahika Ercümen ile birlikte çekilen reklam filmlerinde, her türlü zorlu koşulda Semih'in ve Şahika'nın yanında Lassa'nın bir tekerini görüyoruz. Her türlü koşulda yanınızda mesajı verilmeye çalışılan reklam filmleri, ilgi çekici reklamlar arasında yerini aldı.

6 Ocak 2012 Cuma

Fox Türkiye'de

Dünyaca ünlü güzel oyuncu Megan Fox, Doritos'un yeni reklam çekimleri için Türkiye'ye geliyor. Doritos'un en son lansmanı olan Fritos'un reklam filmlerinde oynamak üzere ülkemize gelecek olan yıldız için ilgi daha gelmeden kendisini hissettirdi.